Victron Cyrix Lithium Charge Relais 24/48V-230A

Nog niet gewaardeerd | Schrijf je eigen review
Artikelnummer:
CYR020230430
EAN:
8719076022282
Levertijd:
Op werkdagen en zondag voor 22:00 besteld = vandaag verzonden!
Beschikbaarheid:
Op voorraad
De Cyrix-Li-Charge 24/48V-230A is een intelligent relais dat dient als tweede beschermingslinie voor een LiFePO4-batterij tijdens het laden van de accu met een acculader zonder VE.Bus connectie. Deze Cyrix-Li-Charge is geschikt voor 24V en 48V systemen.

Lees meer

Bestel binnen:

en uw bestelling wordt vandaag verstuurd!

€218,95 €169,95

Incl. btw

Cyrix Lithium Charge Relais 24/48V-230A

De Cyrix-Li-Charge 24/48V-230A is een intelligent relais dat dient als tweede beschermingslinie voor een LiFePO4-batterij tijdens het laden van de accu met een acculader zonder VE.Bus connectie. Deze Cyrix-Li-Charge is geschikt voor 24V en 48V systemen.

De LiFePO4-batterij: voorkomen van onderspanning, overspanning en oververhitting van de cellen
De eerste beschermingslinie is die van celbalancering in de accu zelf. Alle Victron LiFePO4-batterijen hebben een geïntegreerde celbalancering.

De tweede beschermingslinie bestaat uit:
- Het uitschakelen van de belasting in het geval van een naderende onderspanning in een cel.
- En uitschakeling of verlaging van de laadstroom in geval van dreigende celoverspanning, te hoge temperatuur (> 50 ° C) of te lage temperatuur (<0 ° C).

Het VE.Bus BMS vormt de kern van de tweede beschermingslijn. Niet alle verbruikers of laders kunnen echter rechtstreeks door het VE.Bus BMS worden aangestuurd. Om dergelijke verbruikers of laders uit te schakelen zijn er verschillende VE.Bus BMS bestuurbare Cyrix-schakelaars/ relais beschikbaar.

De Cyrix-Li-Charge
De Cyrix-Li-Charge zorgt voor uitschakeling of verlaging van de laadstroom in geval van dreigende celoverspanning, te hoge temperatuur (> 50 ° C) of te lage temperatuur (<0 ° C).

De werking van de Cyrix-Li-Charge is als volgt
De Cyrix-Li-Charge koppelt de acculader met de accu (met een vertraging van 3 seconden) als:
- de Charge Disconnect-uitgang van het VE.Bus BMS hoog is, en
- als het 27,4 V (respectievelijk 54,8 V voor 48V systemen) of meer detecteert op de aansluitklem van de batterijlader, en
- als het 2V of meer op de accupool detecteert.

De Cyrix-Li-Charge ontkoppelt de lader direct van de accu als de regel-ingangsspanning ‘free floating’ wordt. Dit duidt op celoverspanning of cel-over-temperatuur. Over het algemeen wordt een celoverspanningsalarm gereset kort nadat het laden is gestopt. De Cyrix koppelt de lader na een vertraging van 3 seconden weer aan. Na 2 koppelpogingen met een vertraging van 3 seconden loopt de vertraging op naar 10 minuten.
Als de accuspanning lager ligt dan 27V (respectievelijk 54V voor 48V systemen) ontkoppelt de Cyrix met een vertraging van 1 uur.

Inclusief aansluitkabel
Dit relais wordt geleverd inclusief de Control Cable for Cyrix met een lengte van 1 meter voor aansluiting op het BMS en de accu.

Details
Systeemspanning: 24V en 48V
Maximale stroom: 230A
Eigen verbruik indien relais geopend: < 4 mA

Regelingangsspanning:
- De Cyrix koppelt aan als de regelingangsspanning hoog is (ongeveer gelijk aan de accuspanning)
- De Cyrix ontkoppelt als de regelingangsspanning "free floating" wordt gelaten of omlaag wordt gebracht.

Beschermingsgraad: IP54
Afmetingen: 65 x 100 x 50 mm
Gewicht: 0,27 kg

Disclaimer
Ondanks een grote mate van zorgvuldigheid in het vervaardigen van de content op deze pagina, is Acculaders.nl niet aansprakelijk voor onverhoopte fouten, onvolledigheid of andere tekortkomingen van deze uitleg. Noch kan Acculaders.nl, zijnde wederverkoper en géén installateur, aansprakelijk worden gesteld voor enig foutief gebruik van de via ons gekochte producten en eventuele negatieve gevolgen daarvan. Lees altijd de gebruiksaanwijzing, ken de van toepassing zijnde wet- en regelgeving en win bij twijfel altijd verder informatie in. Zie ook onze disclaimer: 4.b Content en aansprakelijkheid.

0 sterren op basis van 0 beoordelingen
Je beoordeling toevoegen

Tags